Kurz se zaměřuje na jedno konkrétní médium komunikace mezi uměním a společností: výstavu jako relativně novou kulturní produkci v dějinách umění. Kurz si klade za cíl poskytnout základy výstavnictví pro ty, kteří mají v úmyslu kurovat výstavy současného umění, se silným důrazem na aspekt komunikace s divákem/publikem. Kurz stručně shrnuje historii, strukturu a funkce muzea a muzejních expozic (jako centrum znalostí, výzkumná laboratoř, reprezentace moci, agent různých identit, centrum zábavy, iniciativa určující trendy, think-tank atd.). Na tento přehled navazuje popis a analýza muzejní expozice jako interpretačního média. V Exhibition Studies I se zaměřujeme na interpretaci jako ústřední klíčové slovo kurátorství výstav. Formou kurzu je blended learning. Studenti jsou podporováni online četbou, slovníkovými hesly, odkazy a texty, které jim na začátku semestru poskytne lektor. Tutor definuje úkoly na konec semestru. Studenti mají celý semestr na přečtení a vyhodnocení povinné četby a přípravu na závěrečné, samostatné, online prezentace.