Ve výuce anglického jazyka je důraz kladen na zvládnutí a rozšíření znalostí obecného jazyka. Cílem je zlepšení orientace studentů v jazyce, schopnost správně použít získaných jazykových znalostí v běžných situacích, umět reagovat a rozšířit slovní zásobu. Výuka je doplněna informacemi a aktualitami ze studovaných oborů.
- Teacher: Martin Holland
Ve výuce anglického jazyka je důraz kladen na rozšíření znalostí jazyka se specializací na daný obor. Cílem je zlepšení orientace studentů v odborném jazyce, schopnost správně použít získaných jazykových znalostí v náročných profesních situacích, umět reagovat a rozšířit slovní zásobu. Výuka je doplněna informacemi a aktualitami ze studovaných oborů. Student umí sepsat krátký text v cizím jazyce informující o jeho tvůrčím záměru, díle, přístupu. Zvládá konverzaci v cizím jazyce a dovede pospat své odborné pole působnosti. Umí číst v daném cizím jazyce texty odkazující na novinky v jeho oboru a texty a články o aktuálním dění v oboru ve světě. Dovede vypracovat prezentaci v cizím jazyce na dané téma.
Výuka v jednotlivých týdnech semestru je flexibilní a je podřízena individuálním potřebám jednotlivých studentů a odvíjí se od jejich aktuálních tvůrčích aktivit.
Classes in individual weeks of the semester are flexible and subject to the individual needs of students and depend on their current creative activities.
- Teacher: Barbora Eisnerová
- Teacher: Martin Holland
Pokračovací seminář zaměřený na realizaci vlastního autorského projektu.
Cíl předmětu:
Samostatná práce na souboru grafických listů, kresebných studií a materiálových zkoušek, dokládající porozumění charakteru použitých grafických technik v kvalitním tiskovém řešení.
Témata seminářů:
Kresebná příprava a výběr odpovídající grafické techniky.
Samostatná práce - tisk grafického listu v určeném nákladu.
Ambaláž, prezentace.
Seminární práce:
Praktický projekt - grafický list v libovolné technice (včetně digitálního tisku).
Téma: Volné (vyvážený a komponovaný cyklus na zvolené téma).
- Teacher: Martin Raudenský
Kurz seznamuje studenty s problematikou moderní grafiky, přičemž rozvíjí poznání výrazových možností a specifik grafických technik tisku z výšky, z hloubky a z plochy. Prakticky i teoreticky seznamuje s vyjadřovacími prostředky základních grafických technik.
- Teacher: Martin Raudenský
Výuka se soustřeďuje na praktické zvládnutí takové marketingové komunikační tematiky, která je dobře uplatnitelná v praxi, pokud student nehodlá pokračovat ve studiu, nýbrž se věnovat praktické výtvarné práci.
Posluchač po absolvování předmětu získá celkový přehled o struktuře marketingových komunikací v členění reklama, Public Relations, podpora prodeje, přímý marketing, osobní prodej, lobbying, sponzoring, fundraising. Výuka souběžně s výkladem hlavních komunikačních kategorií marketingové komunikace se soustředí na charakteristiku hlavních propagačních prostředků a jejich výrazových prvků. Výklad se také bude zabývat sociologickými a psychologickými faktory efektivní komunikace.
Absolvování umožní správně zařazovat jednotlivé komunikáty do komunikačních kategorií, analyzovat a hodnotit jejich efektivnost. Zároveň si studenti osvojí některé základní praktické návyky jejich efektivní tvorby.
Předmět podává ucelený výklad struktury marketingových komunikací z hlediska hlavních komunikačních kategorií. V každé kategorii se bude zabývat subjekty a realizátory této činnosti, charakteristikou hlavních užívaných prostředků, specializovanými agenturami, výsledky marketingových a mediálních výzkumů, výzkumů veřejného mínění relevantními pro danou komunikační kategorii. Vychází z tuzemské teorie a praxe s potřebnými odkazy k aktivitám ve světě.
- Teacher: Adéla Machová
Výuka navazuje na znalost základních marketingových kategorií a soustředí se na hlubší poznání specifických marketingových nástrojů, metod a strategií, zejména v oblasti umění a kultury. V souvislosti s praktickou přípravou se budou studenti věnovat jednotlivým oblastem integrované marketingové komunikace a zejména komunikačnímu mixu a jeho trendům. Aktivně se budou podílet na výzkumu trhu, procesu marketingového plánování a týmové tvorbě reklamní kampaně. V rámci širokého uplatnění se seznámí se specifiky marketingu na různých trzích, souvisejících s jejich studijním zaměřením. Po absolvování tohoto kurzu budou studenti schopni se zapojit do týmového řešení marketingových úkolů organizace, ale i samostatně provádět základní marketingovou činnost, analyzovat marketingovou situaci menší instituce, provádět marketingový výzkum, podílet se na stanovování marketingových cílů a strategií, spolupracovat v rámci integrované marketingové komunikace. Získané znalosti a umělecká kreativita jim umožní se vhodně začlenit do marketingové činnosti nejen reklamních aj. agentur, ale veškerých komerčních i nekomerčních organizací, popř. zvládnout samostatné tržní uplatnění.
- Teacher: Adéla Machová
Předmět posluchače seznámí se základy autorského práva, a to zejména s ohledem na praktické potřeby studentů nejen jako samotných autorů, ale i jako potenciálních pedagogických pracovníků v oblasti výtvarného umění. Cílem kurzu je poskytnout posluchačům dostatečné vědomí o autorskoprávních aspektech umělecké tvorby se zvláštním zřetelem k autorským dílům výtvarné povahy.
- Teacher: Gabriela Kadlecová
V průběhu výuky se studenti (teoreticky i prakticky) seznamují se základními malířskými technikami a jejich použitím na kvalitativně různých podkladech. Používají nejrůznější techniky malby a jejich kombinace, například: tuš, akvarel, kvaš, tempera, pastel suchý i olejový, voskové barvy atd. Přitom jsou vedeni k tomu, aby se dokázali sami rozhodovat, jaká technologie a malířská technika je k tomu kterému výtvarnému úkolu či zadání nejadekvátnější, a jaký přístup se jeví nejvhodnější v rámci pozvolna vznikajícího vlastního výtvarného projevu a názoru.
Náročnost zadání má vzestupnou tendenci, tedy od zátiší a objekt k hlavě a figuře (polopostavy, postavy). Akt mají možnost posluchači studovat podle živého modelu.
Výuka malby je založena na postupném kultivování výrazu a rukopisu studenta s důrazem na záměrné vyjádření.
- Teacher: Martin Kuriš