Kurz je zaměřený na aplikaci digitálních médií ve výtvarném umění, konkrétně na práci s dynamickým digitálním obrazem a se zvukem (kamera, skladba, střih, editace, postprodukce, rendering). Studenti pracují rovněž s fotografií, digitální animací a s možností přesahu do médií klasických. Samostatnou kapitolu představuje v těchto souvislostech tzv. sound-art či sonic art. Různými mechanismy tak studenti zkoumají vztah mezi prostorem fyzickým a kybernetickým, i to, jak jejich vzájemné prostupování ovlivňuje vnímání současného světa a propojuje, či rozvíjí řadu mezioborových disciplín. V teoretické rovině nahlíží, jak nová média mění sociální, kulturní, politické, ekonomické i umělecké projevy. Výuku nelze rámcově rozfázovat do týdenních plánů - pedagogický přístup je silně individualizovaný, odrážející preference a dovednosti dané skupiny.
Oborový software III / Programování Kurz seznamuje se základy práce pomocí programovacích jazyků, které jsou pilířem jednoduchých interaktivních aplikací. Využívá možnosti objektově orientovaného programovacího jazyka a aktuálních kódovacích platforem pro dynamické zpracování a vizualizaci dat nebo propojení digitálních a fyzických rozhraní (Javascript, Processing, Arduino IDE apod.). Zabývá se přitom zejména aplikacemi využívanými při tvorbě uměleckého a performativního obsahu. Kurz dynamicky reaguje na aktuální postupy a vývoj v tomto oboru.