Tento ateliér se zaměřuje na umělecké projekty založené převážně na konceptuálním uchopení fotografie, kterou vnímá jako složitou, v současné době výrazně se proměňující, stěží uchopitelnou a nejednoznačně definovatelnou entitu, založenou na principech vizuální komunikace, která může obsahovat například i prvky grafického designu nebo dynamických médií. Zároveň se však studenti mohou vyjadřovat i prostřednictvím tradičních výrazových forem. Individuální i skupinové konzultace, na nichž je výuka založena, vycházejí ze vzájemně obohacujícího dialogu mezi vyučujícími a studenty i z kontaktu s příbuzně orientovanými ateliéry kateder elektronického obrazu, fotografie a vizuální komunikace. Student/ka prochází systematickým odborným školením, které jej/ji připraví na profesní dráhu samostatného výtvarného umělce, ale i podněcujícím prostředím komunity studentů pocházejících z různých kulturních (i jazykových) prostředí. Koncepce studia klade důraz na posluchačovu/posluchaččinu připravenost k programované (konceptuální) výtvarné činnosti opírající se nejenom o profesní dovednosti a znalosti celého širokého spektra výtvarných prostředků i nástrojů souvisejících oborů, ale také o bytostnou potřebu stavět svou práci na základu předchozího teoretického studia a kritické analýzy. U tohoto předmětu nelze přesně stanovit témata (osnovu) výuky po jednotlivých týdnech (blocích) výuky, protože se jedná o typ výuky specifický pro umělecké školy. Tento předmět je ateliérovou výukou, která je velmi flexibilní a snaží se postihnout individuální potřeby studentů, a to jak v oblasti teorie, tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu. Znamená to, že v průběhu celého semestru jsou řešena jedinečná aktuální témata (teoretická, technologická) dle toho, jak se vyvíjí postupná realizace jednotlivých projektů v závislosti na konkrétních zadáních. Řešená témata tedy nelze předem striktně stanovit, jelikož krystalizují postupně v průběhu semestru.