Výuka kresby je založena jak na kresbě podle modelů, tak i na kresbě volné, nefigurativní nebo na ilustraci. Od studentů se požaduje osvojení si citlivosti k médiu, proporcí, konstrukce, stavby modelu, vyjádření charakteru materiálu (tvrdý-měkký, lehký-těžký, hladký-drsný, apod.), osvojení si různých technik kresby, jejich výtvarného účinu, techniky pozorování, vnímání objektu i třídění informací. Posluchači se zabývají studiemi přírodnin, objektů z různých materiálů, jejich stavebností, proporcí i umístění v prostoru. Dále pokračují studií hlavy, půlfigury, postavy, hledáním těžiště, zkoumáním využití světla a stínu, analýzou vztahu mezi celkem a detailem, komponováním do formátu. V oblasti volné kresby je kurz kresby zaměřen na proměnu, ke které v kresbě došlo během uplynulého půlstoletí, a to s akcentem na posuny média po roce 2000 i možnými přesahy směrem k informačním technologiím. Studenti během kurzu používají různé tradiční techniky a materiály (uhel, tužka, sépie, inkoust, tuš, pastel, olejový pastel) a jejich kombinace i nové, digitální technologie. Studentům jsou průběžně zadávány samostatné úkoly, soustředěné na jejich výtvarnou kreativitu a individuální přístup. Nejsou vyloučeny ani různé typy kolaborativních skupinových projektů. Výuku nelze rámcově rozfázovat do týdenních plánů - pedagogický přístup je silně individualizovaný, odrážející preference a dovednosti dané skupiny.