Výuka se soustřeďuje na praktické zvládnutí takové marketingové komunikační tematiky, která je dobře uplatnitelná v praxi, pokud student nehodlá pokračovat ve studiu, nýbrž se věnovat praktické výtvarné práci. Posluchač po absolvování předmětu získá celkový přehled o struktuře marketingových komunikací v členění reklama, Public Relations, podpora prodeje, přímý marketing, osobní prodej, lobbying, sponzoring, fundraising. Výuka souběžně s výkladem hlavních komunikačních kategorií marketingové komunikace se soustředí na charakteristiku hlavních propagačních prostředků a jejich výrazových prvků. Výklad se také bude zabývat sociologickými a psychologickými faktory efektivní komunikace. Absolvování umožní správně zařazovat jednotlivé komunikáty do komunikačních kategorií, analyzovat a hodnotit jejich efektivnost. Zároveň si studenti osvojí některé základní praktické návyky jejich efektivní tvorby. Předmět podává ucelený výklad struktury marketingových komunikací z hlediska hlavních komunikačních kategorií. V každé kategorii se bude zabývat subjekty a realizátory této činnosti, charakteristikou hlavních užívaných prostředků, specializovanými agenturami, výsledky marketingových a mediálních výzkumů, výzkumů veřejného mínění relevantními pro danou komunikační kategorii. Vychází z tuzemské teorie a praxe s potřebnými odkazy k aktivitám ve světě.