Výtvarné techniky V / Kresba - ilustrace Završující dvousemestrální kurz Kresba - Ilustrace I, II dále rozvíjí a zastřešuje kompetence nabyté v předcházejících semestrech. Jeho koncepce vychází z aktuálních potřeb a tvůrčích preferencí mnoha studentů specializace Grafický design. Přirozeným způsobem reaguje na vizuální kódy prostředí, v němž se studenti přirozeně pohybují a s přehledem orientují (reálný svět, virtuální i smíšená realita). Na druhou stranu vychází vstříc těm studentům, kteří preferují i tradiční ilustraci spojenou s klasickými formáty publikačních výstupů (knižní a časopisecká ilustrace), Nedílnou součást praktické výuky představuje aplikace kresebných výstupů v DIY a nízkorozpočtových / nízkonákladových či naopak bibliofilských publikačních výstupech (dummies, zines, flip books, pop-up books). Kurz se dotýká (v souvislosti s osobním nastavením studentů a jejich názorovými preferencemi) rovněž specifických, až hraničních ilustračních a obecně kresebných formátů - například grafického designu obalového designu nebo deskových her; přesahu směrem k body artu či land artu; urban sketchingu;gifové animaci, interiérové kresbě v prostoru atp. Kresba je takto celostně vnímána jako specifický "filtr", jímž tvůrce reflektuje okolní svět (anebo si vytváří svůj svět vlastní, imaginární).
Kurz určený studentům specializace Grafický design navazuje na povinný profilový předmět Grafické techniky a rozvíjí citlivost i zručnost při práci s materiály a zároveň prohlubuje znalosti a dovednosti spojené s tradiční i experimentální podobou grafiky. Prakticky i teoreticky seznamuje s vyjadřovacími prostředky základních i pokročilých grafických technik. Klade důraz na řemeslnou preciznost i podněty vedoucí k neotřelým experimentálním výstupům. Detailně studenty seznamuje s fungováním specializovaných grafických dílen, zapojuje je do jejich chodu a vede ke schopnostem podobný typ pracovišť v budoucnu spravovat a vést. Detailně studenty obeznamuje s principy jednotlivých tiskových strojů a dalšího přístrojového vybavení i celkového technického / technologického zázemí.
Výuka navazuje na znalost základních marketingových kategorií a soustředí se na hlubší poznání specifických marketingových nástrojů, metod a strategií, zejména v oblasti umění a kultury. V souvislosti s praktickou přípravou se budou studenti věnovat jednotlivým oblastem integrované marketingové komunikace a zejména komunikačnímu mixu a jeho trendům. Aktivně se budou podílet na výzkumu trhu, procesu marketingového plánování a týmové tvorbě reklamní kampaně. V rámci širokého uplatnění se seznámí se specifiky marketingu na různých trzích, souvisejících s jejich studijním zaměřením. Po absolvování tohoto kurzu budou studenti schopni se zapojit do týmového řešení marketingových úkolů organizace, ale i samostatně provádět základní marketingovou činnost, analyzovat marketingovou situaci menší instituce, provádět marketingový výzkum, podílet se na stanovování marketingových cílů a strategií, spolupracovat v rámci integrované marketingové komunikace. Získané znalosti a umělecká kreativita jim umožní se vhodně začlenit do marketingové činnosti nejen reklamních aj. agentur, ale veškerých komerčních i nekomerčních organizací, popř. zvládnout samostatné tržní uplatnění.
Výtvarné techniky / Malba V semestrálním kurzu se studenti (teoreticky i prakticky) seznamují se základními malířskými technikami a s principy teorie barvy. Volbou rozmanitých témat je v nich kultivována citlivost, schopnost analýzy barevného vjemu a elementární schopnost vědomé kombinatoriky barev. Výuka je vedena tak, aby si studenti v první třetině 21. století uvědomili, že barevné vztahy (harmonie a disharmonie; tonalita a kontrast) v rámci lidské civilizace existovaly již dávno před CMYK a RGB rozhraními. Studenti jsou motivováni k tomu používat nejrůznější techniky malby, avšak z koncepčních a provozních důvodů je nejčastěji využívána technika tempery a akrylu. Součástí výuky je malba předmětná i nefigurativní, gestická a procesuální.
Předmět posluchače seznámí se základy autorského práva, a to zejména s ohledem na praktické potřeby studentů nejen jako samotných autorů, ale i jako potenciálních pedagogických pracovníků v oblasti výtvarného umění. Cílem kurzu je poskytnout posluchačům dostatečné vědomí o autorskoprávních aspektech umělecké tvorby se zvláštním zřetelem k autorským dílům výtvarné povahy.