Výtvarné techniky V / Kresba - ilustrace
Završující dvousemestrální kurz Kresba - Ilustrace I, II dále rozvíjí a zastřešuje kompetence nabyté v předcházejících semestrech. Jeho koncepce vychází z aktuálních potřeb a tvůrčích preferencí mnoha studentů specializace Grafický design. Přirozeným způsobem reaguje na vizuální kódy prostředí, v němž se studenti přirozeně pohybují a s přehledem orientují (reálný svět, virtuální i smíšená realita). Na druhou stranu vychází vstříc těm studentům, kteří preferují i tradiční ilustraci spojenou s klasickými formáty publikačních výstupů (knižní a časopisecká ilustrace), Nedílnou součást praktické výuky představuje aplikace kresebných výstupů v DIY a nízkorozpočtových / nízkonákladových či naopak bibliofilských publikačních výstupech (dummies, zines, flip books, pop-up books). Kurz se dotýká (v souvislosti s osobním nastavením studentů a jejich názorovými preferencemi) rovněž specifických, až hraničních ilustračních a obecně kresebných formátů - například grafického designu obalového designu nebo deskových her; přesahu směrem k body artu či land artu; urban sketchingu;gifové animaci, interiérové kresbě v prostoru atp. Kresba je takto celostně vnímána jako specifický "filtr", jímž tvůrce reflektuje okolní svět (anebo si vytváří svůj svět vlastní, imaginární).
- Teacher: Martin Raudenský
Kurz určený studentům specializace Grafický design navazuje na povinný profilový předmět Grafické techniky a rozvíjí citlivost i zručnost při práci s materiály a zároveň prohlubuje znalosti a dovednosti spojené s tradiční i experimentální podobou grafiky. Prakticky i teoreticky seznamuje s vyjadřovacími prostředky základních i pokročilých grafických technik. Klade důraz na řemeslnou preciznost i podněty vedoucí k neotřelým experimentálním výstupům. Detailně studenty seznamuje s fungováním specializovaných grafických dílen, zapojuje je do jejich chodu a vede ke schopnostem podobný typ pracovišť v budoucnu spravovat a vést. Detailně studenty obeznamuje s principy jednotlivých tiskových strojů a dalšího přístrojového vybavení i celkového technického / technologického zázemí.
- Teacher: Martin Raudenský
Výuka navazuje na znalost základních marketingových kategorií a soustředí se na hlubší poznání specifických marketingových nástrojů, metod a strategií, zejména v oblasti umění a kultury. V souvislosti s praktickou přípravou se budou studenti věnovat jednotlivým oblastem integrované marketingové komunikace a zejména komunikačnímu mixu a jeho trendům. Aktivně se budou podílet na výzkumu trhu, procesu marketingového plánování a týmové tvorbě reklamní kampaně. V rámci širokého uplatnění se seznámí se specifiky marketingu na různých trzích, souvisejících s jejich studijním zaměřením. Po absolvování tohoto kurzu budou studenti schopni se zapojit do týmového řešení marketingových úkolů organizace, ale i samostatně provádět základní marketingovou činnost, analyzovat marketingovou situaci menší instituce, provádět marketingový výzkum, podílet se na stanovování marketingových cílů a strategií, spolupracovat v rámci integrované marketingové komunikace.
Získané znalosti a umělecká kreativita jim umožní se vhodně začlenit do marketingové činnosti nejen reklamních aj. agentur, ale veškerých komerčních i nekomerčních organizací, popř. zvládnout samostatné tržní uplatnění.
- Teacher: Adéla Machová
Výtvarné techniky / Malba
V semestrálním kurzu se studenti (teoreticky i prakticky) seznamují se základními malířskými technikami a s principy teorie barvy. Volbou rozmanitých témat je v nich kultivována citlivost, schopnost analýzy barevného vjemu a elementární schopnost vědomé kombinatoriky barev. Výuka je vedena tak, aby si studenti v první třetině 21. století uvědomili, že barevné vztahy (harmonie a disharmonie; tonalita a kontrast) v rámci lidské civilizace existovaly již dávno před CMYK a RGB rozhraními. Studenti jsou motivováni k tomu používat nejrůznější techniky malby, avšak z koncepčních a provozních důvodů je nejčastěji využívána technika tempery a akrylu. Součástí výuky je malba předmětná i nefigurativní, gestická a procesuální.
- Teacher: Martin Kuriš
Předmět posluchače seznámí se základy autorského práva, a to zejména s ohledem na praktické potřeby studentů nejen jako samotných autorů, ale i jako potenciálních pedagogických pracovníků v oblasti výtvarného umění. Cílem kurzu je poskytnout posluchačům dostatečné vědomí o autorskoprávních aspektech umělecké tvorby se zvláštním zřetelem k autorským dílům výtvarné povahy.
- Teacher: Gabriela Kadlecová